2012. június 21., csütörtök

Tej-és tojásmentes "piskóta"

Felkértek, hogy süssek egy sütit, illetve az esküvői torta mását készítsem el úgy, hogy azt megehessék a tejre, szójára, tojásra, mandulára érzékeny vendégek is. Így született meg ez a süti alaptészta.
50 dkg lisztet, 5 dl zab- vagy rizstejet, 20 dkg cukrot, 12 evőkanál olajat, 1/2 csomag sütőport, 2 teáskanál szódabikarbónát, 1 citrom levét és reszelt héját, egy csipet sót összemérünk és alaposan kikeverünk. Tehetünk bele mákot (3-4 evőkanál) vagy két evőkanál kakaóport (karobport) is. Megsüthetjük lapnak kikenve vagy tepsiben is. A tészta nagyszerűen viselkedik, könnyű bánni vele. Mindenképp béleljük ki a tepsit sütőpapírral.
Ezen a képen tepsiben sütöttem, (kb 20X30 cm) és málnával díszítettem, mákkal ízesítettem.

Ez pedig az esküvőre készült. Itt sütőpapíros tepsire kentem ki, két részletben sütöttem vékony lapokat belőle. Szintén mákkal készült. Felvágtam csíkokra (nekem 7x7 cm-es kockákat kellett betöltenem és beburkolnom nyújtható fondánnal),és betöltöttem egy főzött krémmel.



A krém alapja rizstejben felfőzött búzadara volt. És tej-, illetve szójamentes Liga margarint kevertem ki porcukorral. A kettőt összekevertem és betöltöttem vele a lapokat. Minden réteget gyümölccsel gazdagítottam. Jól kihűtöttem és jöhetett a burkolás.



Marcipánt nem használhattam a mandulaallergia miatt, így nyújtható fondánnal burkoltam. A maradék süti oldalát mákkal paníroztam, tetejét gyümölccsel, zselével, mentalevelekkel díszítettem.
Ezen a képen pedig kakaóporral ízesítettem, és cseresznyével gazdagítottam. Két őzgerincben sütöttem meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése